Nahrávám

Napiš pro vyhledání

Po prvním díle o sponzoringu jsme chtěli zjistit i pohled firem na toto téma. Je sponzoring pro firmy výhodný, jak často jim chodí žádosti a jak by měl vypadat ideální jezdec?
Vše a ještě mnohem více se dozvíš v následujícím rozhovoru.

Rider: Marek Doniec, Photo: Lukin Mikula

 

Otázky jsme pokládali klukům z Misfit.cz, kteří v ČR prodávají značky Armada, Nitro, Madrid, Mons Royale, 686, Matix, G.Ride, Dakine, Osprey a další. 

 

Ahoj kluci, kolik máte teď členů teamu a v jakých sportech?

Celý výčet jezdců je na stránkách Misfit.cz.
Aktuálně prodáváme lyže, snowboardy a longboardy, takže podporujeme jezdce v těchto odvětvích. Došli jsme k závěru, že je lepší podporovat víc poloamatérů, kteří jsou za podporu hodně vděční, než jen pár profíků.

Rider: Simon Dumont, Photo: Lukin Mikula

 

Jak často vám chodí žádosti o sponzoring?

Teď to trochu opadlo, ale v sezóně bych řekl, že cca 1 týdně. A občas i na úplně nesmyslné sporty, které s námi nemají nic společného. Třeba na cyklotrial, volejbal apod.

 

Kolik z nich schválíte?

Většinou nabízíme zvýhodněné podmínky, nějakou slevu na vybavení. Pokud člověk jezdí alespoň trochu dobře. A třeba po roce, když bude jezdec fungovat, má šanci dostat něco zadarmo.

 

Při nabírání nových jezdců vybíráte z příchozích emailů, nebo dáte víc na doporučení kamaráda či jiného člena teamu?

Pokud dotyčného neznáme, tak se většinou poradíme s ostatními členy teamu nebo s někým z komunity. Nejde jen o to, aby člověk dobře jezdil, ale také aby to byl sympaťák, který bude dobře prezentovat firmu a bude s ostatními vycházet.

Rider: Chozé Kysučan, Photo: Lukin Mikula

 

Jak by měl takový email s žádostí o podporu vypadat, aby vás zaujal? Fotky, výsledky, sociální sítě?

Mělo by tam být video a v dnešní době je velmi důležité mít hodně followers na sociálních sítích. Samozřejmě se jezdec musí umět i dobře prodat. Email by měl být nějak rozumně napsaný, bez pravopisných chyb.

 

Co by na oplátku sponzorovaný jezdec měl dělat? Požadujete konkrétní výsledky, výstupy, aktivitu?

Kombinace všeho dohromady. Jezdec musí být prostě vidět. To, že dá 720 někde na závodech, už nestačí. Musí být aktivní na sociálních sítích, mít výsledky a “posílat” ke sponzorovi lidi, kteří si reálně nějaké vybavení koupí. Samozřejmě jsme rádi, když nás pravidelně informuje, kde byl vidět, co dělá, jaké má plány, a také je sponzorovi věrný.

Někdy mám pocit, že si lidé neuvědomují, že za vybavení musel někdo zaplatit. Že nevyrostlo na stromě. Takže to chce i trochu sebereflexe. Jestli to, jak firmu/zboží propaguji, je odpovídající tomu, co za to dostávám.

 

Poskytujete v současné době někomu i finanční prostředky? Na cestování apod.?

Aktuálně jedeme jen formou materiálu. Buď pouze slev anebo věcí zdarma. Nepodporujeme však pouze jezdce, ale také různé závody, campy i snowparky.

Vždy jsme razili cestu, že by finanční prostředky měli dávat jiní sponzoři mimo náš sport. Česká pošta nebude přeci dávat jezdci známky zdarma, aby mohl psát dopisy z hor. My mu jsme schopni zajistit kvalitní vybavení, aby měl na čem dobře jezdit. A peníze necháváme na jiných… na bankách, stavebních nebo farmaceutických firmách.

Rider: Robin Holub, Photo: Lukin Mikula

 

Myslíš, že se dá sponzoring nějak měřit?

Asi moc nedá a ani se o to nesnažíme. Nedokážeme říct, jestli k nám zákazník přišel kvůli tomu, že viděl lyže na jezdci, nebo že si je vyzkoušel třeba na testovačce.

I když zkoušeli jsme dát slevové poukazy našim jezdcům, ale žádné nové zákazníky to nepřineslo. Jednou jsme zkoušeli dokonce kooperaci se známým youtuberem. Návštěvnost našeho eshopu byla sice rekordní, ale prodeje nulové.

 

Děkuju moc za váš čas a přeju hodně kvalitních jezdců a podnikatelských úspěchů.

 

Příští týden zde nalezneš třetí a poslední díl ze série o sponzoringu. V něm se můžeš těšit na rozhovor s Markem Skálou, který se zatím jako jediný český freeskier dostal na Olympiádu.

Tags:
Autor článku - Ondra Beneš

Ve freeskiingu se pohybuju už pěknou řádku let. Objel jsem velké množství českých i zahraničních závodů, odcoachoval spoustu campů a objevoval se ve freeski filmech i časopisech. Freeskiing mě stále hrozně baví a jsem rád, že se s tebou mohu podělit o své zkušenosti, rady a tipy.

  • 1

Okomentuj tento článek

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.